آيا با دياگ زدن مي توان فهميد که ايسيو ريمپ شده است يا نه؟

دياگ دستگاهي است که به حافظه موقت ايسيو دسترسي داشته و مي تواند خطاهاي موجود در ايسيو که در حافظه موقت است را پاک کند.

دياگ هاي امروزي به حافظه اصلي ايسيو که جداول ريمپ در آن ناحيه وجود دارند، دسترسي ندارد و هيچ گاه با زدن دياگ ريمپ پاک نمي شود. بنا براين با دياگ زدن نمي توان فهميد که ايسيو ريمپ شده است.

اما اگر دانلود بر روي ايسيو انجام شود ايسيو به حالت کارخانه اي باز مي گردد. دانلود ايسيو فرايندي است که در برخي اوقات براي رفع ايرادات نرم افزاري استفاده مي‌شود.

در ریمپ ایسیو چگونه می توان مصرف سوخت را کاهش داد و شتاب را زیاد کرد؟

در تمام ایسیو های موجود و نصب شده بر روی خودروهای مختلف جدول ذیل وجود دارد.

این جدول نشانگر میزان نسبت هوا به سوخت (لامبدا) در ایسیو می باشد.

همانطور که در تصویر ذیل می بینید اعداد ۱۲۸ تکرار شده و در نهایت به عدد ۱۰۳ میل پیدا می کنند.

اعداد ۱۲۸ نشانگر پاشش سوخت در دورهای میانه و پایین می باشد و سایر اعداد نشانگر پاشش سوخت در دورهای بالا و شتاب گیری می باشند.

در ریمپ ایسیو این اعداد قابل تغییر بوده و با تغییر صحیح این جدول به دانش ریمپ ترکیبی که توسط این شرکت پایه گذاری شده است رسیده و می تواند

اعداد دور پایین را به گونه ای تعریف کند که در دورهای پایین مصرف سوخت کمتر شده و در دورهای بالانیز شتاب خولی داشته باشید.

ایجاد بک فایر با ریمپ ایسیو

بک فایر Back Fire یا همان آتش خارج شده از اگزوز خودرو فرایندی است

که در زمان برگشت (رهایی پدال گاز) در اگزوز ایجاد می شود.

شرط اول برای ایجاد بک فایر این است که خودرو کاتالیست نداشته باشد و منبع آن نیز اسپرت باشد و یا هدرز داشته باشد.

با ریمپ ایسیو می توان کاری کرد که در برگشت گاز جرقه ریتارد شده و پاشش سوخت زیاد تر شود.

با این کار جرقه و احتراق به سمت اگزوز سوق پدا می کند و باعث ایجاد بک فایر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *